BF Goodrich

BFGoodrich este o companie americana de anvelope. Initial, parte a conglomeratului industrial Goodrich Corporation, a fost achizitionata in 1990 (impreuna cu Uniroyal, apoi The Uniroyal Goodrich Tire Company) de producatorul francez Michelin. Inainte de vanzare, BFGoodrich a fost primul producator de anvelope americane care a facut anvelope radiale. A facut anvelope pentru noua masina de la vremea aceea: Winton de la Winton Motor Carriage Company.

Anvelopele BFGoodrich au fost montate pe mai multe vehicule istorice demne de remarcat:

    In 1903, prima masina care a traversat Statele Unite a fost echipata cu anvelope BFGoodrich.
    In 1927 avionul lui Charles Lindbergh, "Spiritul Sfantului Louis", care a facut primul zbor non-stop cu succes pe intreg teritoriul Atlanticului, a fost echipat cu anvelope BFGoodrich.
    In 1977, nava spatiala Columbia a fost echipata cu anvelope BFGoodrich în timpul constructiei.

BFGoodrich a fost implicat in mai multe competitii si s-a bucurat de succes cu 28 de victorii generale la Competitiile Baja California si de 13 ori castigator al Raliului Paris-Dakar. A fost, de asemenea, furnizorul de pneuri pentru anii 2006 si 2007 ai Campionatului Mondial de Raliuri.

Pe langă faptul ca a fost prima companie din Statele Unite care produce anvelope pneumatice pentru automobile, BFGoodrich este de asemenea creditata pentru introducerea mingii de golf infasurata cu cauciuc, a primului costum de spațiu sub presiune și a utilizării cauciucului sintetic. Desi semnificative, aceste inovatii nu sunt la fel de bine cunoscute ca si contributiile companiei la industria anvelopelor.

În 1947, BFGoodrich a dezvoltat prima anvelopa tubeless in Statele Unite. Anvelopa tubeless elimina necesitatea unui tub interior, ceea ce imbunatateste performanta și siguranta, precum si confort imbunatatit pentru ocupantii mașinii.

BFGoodrich a produs primele anvelope radiale in Statele Unite în 1965. Aceasta inovatie a facut ca anvelopele sa fie si mai sigure, deoarece anvelopa de tip radial are o durata mai lunga de viata a benzii de rulare si permite o mai bună absorbtie a denivelarilor soselei. Compania a patentat un concept de cauciucn run-flat doi ani mai tarziu, in 1967. Aceasta tehnologie permite vehiculului sa continue sa fie condus in situatii de urgenta, evitand faptul ca anvelopa devine nemiscata instantaneu.

Nu există niciun Producător.