Garantii

Garantia:

Toate produsele comercializate pe BestRide.ro vin insotite de factura si bon fiscal.

Garantia legala se ofera in conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 actualizata si OG 21/1992, care transpune in dreptul roman Directiva 1999/44/EC si nu limiteaza, ignora sau restrictioneaza direct sau indirect drepturile legale si interesele legitime ale cumparatorului, asa cum sunt prevazute de lege. In cazul persoanelor juridice, termenul de garantie este jumatate din cel acordat persoanelor fizice.

Termenul de garantie legal este de 24 luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni. Termenul de remediere a deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice conform Legii 449/2003 (r) din momentul predarii produsului catre unitatea de service in baza unui proces verbal de predare-primire. Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza in maxim 25 zile calendaristice.

TERMENE DE GARANTIE

Termenul de garantie pentru produsele comercializate este specificat, dupa caz, pentru categorii sau produse specifice, in cadrul site-ului BestRide.ro.

Acolo unde nu este specificat, garantia se acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani, conform specificatiilor producatorului, dupa cum urmeaza:

1. 24 luni pentru piese de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare

2. 18 luni pentru piesele after-market / 18 luni durata medie de utilizare

Nu beneficiaza de garantie piesele auto ce au caracter consumabil: curele (distributie si transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, stergatoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri si simeringuri, precum si materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frana, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice;

Nu beneficiaza de garantie produsele specifice motorsportului si tunning-ului menite a spori performantele tehnice.

Produsele la care au aparut neconformitati trebuie sa intre in posesia magazinului vanzator pentru constatare service, confirmare/infirmare deficiente reclamate si aplicare a garantiei. Perioada de neutilizare a produsului de catre consumator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungita cu termenul petrecut in service. In cazul in care produsul isi petrece in service un numar de zile ce insumat depaseste 10% din perioada de garantie, consumatorul va primi un produs nou in schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea in functie de solicitare.

Situatiile in care se exclude sau se pierde garantia:

  • Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR;

  • Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;

  • Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;

  • Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau a neprezentarii numarului de identificare a autoturismului

  • Piesa s-a uzat sau deteriorat din cauza suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, ori atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator;

  • Autoturismul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (raliuri, competii sportive, taximetrie etc);

  • Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);

  • Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;

MODALITATI DE ASIGURARE A GARANTIEI

Modalitatile de asigurare a garantiei sunt: intretinere; reparare; inlocuire; reziliere contract si restituire contravaloare produs (in aceasta ordine). Rezilierea contractului (returnarea contravalorii produsului) se face daca aceasta din urma nu este disproportionata si daca celelelte masuri reparatorii nu au putut fi realizate.

Garantia este prelungita de catre vanzator cu perioada de timp in care produsul a stationat in service pentru reparatii.

Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de 30 de zile de la data la care a constatat-o. Garantia este valabila cand piesele se monteaza intr-un service autorizat de catre Registrul Auto Roman(R.A.R)

Pentru a beneficia de garantie este obligatorie completarea cererii de remediere a deficientelor/returnare produs. Cererea de solicitare a garantiei este disponibila aici.

Cumparatorul care va reclama o situatie de defect in termenul de garantie va prezenta impreuna cu piesa/piesele in cauza, urmatoarele documente:

  • Factura de achizitie sau bonul fiscal emis de catre S.C. Best Ride S.R.L
  • Dovada efectuarii montajului intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru tipul de manopera executata (factura fiscala si deviz de montaj)
  • Documentul emis de catre atelierul de reparatii autorizat prin care se constata defectiunea si sunt explicate cauzele aparitiei acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul. Descarca model nota constatare
  • Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului in cauza
  • In cazul in care expediati piesa/piesele prin curier va rugam sa ne comunicati si in scris la suport@BestRide.ro data la care ati predat piesa/piesele curierului si numarul de expeditie(AWB)

Reclamatia depusa de cumparator va fi analizata si va primi un raspuns in termen de 15 zile calendaristice de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, insotite de toate documentele enumerate mai sus. Lipsa oricarui document poate duce la prelungirea termenului de solutionare a garantiei.

In cazuri speciale, cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionate de efectuarea analizei vor fi suportate de partea in culpa.

Plata transportului pentru produsele trimise in vederea solutionarii garantiei va fi impartita astfel:

  • de la client catre S.C. Best Ride S.R.L. – plata va fi efectuata de catre client;

  • de la S.C. Best Ride S.R.L. catre client – plata va fi suportata de catre vanzator.

Descarca Formular de Garantie

Descarca Model Nota Constatare

Descarca Certificatul de Garantie