BFGoodrich este o companie americana de anvelope. Initial, parte a conglomeratului industrial Goodrich Corporation, a fost achizitionata in 1990 (impreuna cu Uniroyal, apoi The Uniroyal Goodrich Tire Company) de producatorul francez Michelin.
Inainte de vanzare, BFGoodrich a fost primul producator de anvelope americane care a facut anvelope radiale. A facut anvelope pentru noua masina de la vremea aceea: Winton de la Winton Motor Carriage Company.
Anvelopele BFGoodrich au fost montate pe mai multe vehicule istorice demne de remarcat:
In 1903, prima masina care a traversat Statele Unite a fost echipata cu anvelope BFGoodrich.
In 1927 avionul lui Charles Lindbergh, „Spiritul Sfantului Louis”, care a facut primul zbor non-stop cu succes pe intreg teritoriul Atlanticului, a fost echipat cu anvelope BFGoodrich.
In 1977, nava spatiala Columbia a fost echipata cu anvelope BFGoodrich în timpul constructiei.
BFGoodrich a fost implicat in mai multe competitii si s-a bucurat de succes cu 28 de victorii generale la Competitiile Baja California si de 13 ori castigator al Raliului Paris-Dakar. A fost, de asemenea, furnizorul de pneuri pentru anii 2006 si 2007 ai Campionatului Mondial de Raliuri.
Pe langă faptul ca a fost prima companie din Statele Unite care produce anvelope pneumatice pentru automobile, BFGoodrich este de asemenea creditata pentru introducerea mingii de golf infasurata cu cauciuc, a primului costum de spațiu sub presiune și a utilizării cauciucului sintetic. Desi semnificative, aceste inovatii nu sunt la fel de bine cunoscute ca si contributiile companiei la industria anvelopelor.
În 1947, BFGoodrich a dezvoltat prima anvelopa tubeless in Statele Unite. Anvelopa tubeless elimina necesitatea unui tub interior, ceea ce imbunatateste performanta și siguranta, precum si confort imbunatatit pentru ocupantii mașinii.
BFGoodrich a produs primele anvelope radiale in Statele Unite în 1965. Aceasta inovatie a facut ca anvelopele sa fie si mai sigure, deoarece anvelopa de tip radial are o durata mai lunga de viata a benzii de rulare si permite o mai bună absorbtie a denivelarilor soselei.
Compania a patentat un concept de cauciucn run-flat doi ani mai tarziu, in 1967. Aceasta tehnologie permite vehiculului sa continue sa fie condus in situatii de urgenta, evitand faptul ca anvelopa devine nemiscata instantaneu