Nu a fost găsit niciun produs care să se potrivească cu selecția ta.

Compania Firestone Tire and Rubber Company este o companie americana de anvelope fondata de Harvey Samuel Firestone in 1900 pentru a furniza anvelope pneumatice pentru vagoane, carucioare si alte forme de transport pe roti comune in epoca aceea.

Firestone a vazut in curand potentialul urias de comercializare a pneurilor pentru automobile. Compania a fost un pionier in productia masiva de anvelope. Harvey Firestone a avut o prietenie cu Henry Ford. Firestone a folosit aceasta relatie pentru a deveni furnizorul original de echipamente al automobilelor Ford Motor Company si a fost, de asemenea, activa pe piata de inlocuire.

In 1988, compania a fost vanduta societatii japoneze Bridgestone Corporation.

Istorie

Inceputul secolului al XX-lea

Firestone a fost fondata initial la Akron, Ohio, de asemenea, orasul natal al oponentului sau, Goodyear Tire and Rubber Company si alti doi concurenti de nivel mediu, General Tire and Rubber si BF Goodrich.

Infiintata la 3 august 1900, compania a initiat operatiuni cu 12 angajati. impreuna, Firestone si Goodyear au fost cei mai mari furnizori de anvelope auto din America de Nord de peste 75 de ani. in 1906, Henry Ford a ales pneurile Firestone pentru modelele T originale.

In 1918, compania Firestone Tire and Rubber Company din Canada a fost infiintata in Hamilton, Ontario, iar in 1922, prima anvelopa din Canada a iesit de pe linie pe 15 septembrie. in timpul anilor 1920, Firestone a produs anvelopa Oldfield, numita pentru sofer de curse Barney Oldfield .

In 1926, compania a deschis una dintre cele mai mari fabricii de cauciuc din lume, in Liberia, Africa de Vest, acoperind mai mult de 1 milion de hectare. 1926 a fost, de asemenea, anul in care compania si-a deschis primul magazin Firestone Complete Auto Care (Firestone Complete Auto Care este o divizie a companiei Firestone care ofera intretinere si reparatii auto).

In 1927, Henry Ford si Harvey Firestone au facut o excursie la Los Angeles pentru a alege locatiile pentru noile fabrici. Prietenii spun ca Ford a vrut sa fie aproape de ocean si a ales Long Beach si a sugerat ca Firestone sa mearga la South Gate, California.

Comunitatea mica, la sud-est de Downtown, a fost cea mai mare parte agricultura la momentul respectiv, iar Firestone a gasit 40 de acri de camp de fasole pentru a-si gazdui noua fabrica de productie.

Arhitectii Curlett si Beelman au creat un spectaculos complex italian de patru etaje, cu propria sa centrala electrica si picturile superbe policroma ale lui Gladding McBean, care ilustreaza procesul de fabricare a cauciucului. La un an de la deschiderea fabricii in 1928 s-a dublat in dimensiune.
in 1954, cand au adaugat rachetele ghidate de caporali in ofertele lor, fabrica era de aproape un milion de metri patrati. Orasul a crescut in jurul firmei Firestone, au numit bulevardul principal prin oras dupa Harvey, iar Los Angeles a devenit cea mai importanta piata de anvelope din tara.

La mijlocul anilor 1970, Ford si GM au avut concedieri masive, deoarece Firestone si alti producatori au deschis noi fabrici in locatii cum ar fi Wilson, Carolina de Nord. Dupa reducerea ce a venit in 1980, cand 1300 de muncitori au fost concediati si fabrica a fost inchisa. East Los Angeles College a propus un nou campus de satelit la acest site.

In 1928, compania a construit o fabrica din Brentford, Anglia, un vechi punct de reper Art Deco pe un drum major in oras. Aceasta a fost inchisa in 1979.

In 1936, compania a deschis o fabrica in Memphis, Tennessee. Cu o forta de munca de peste 3.000 de angajati, uzina din Memphis a fost cel mai mare producator de anvelope din intreaga lume.

La 1 iulie 1963, compania a sarbatorit productia de 100 de milioane de anvelope in Memphis. Planta a fost inchisa in 1982.

In timpul celui de-al doilea razboi mondial, compania a fost invitata de catre guvernul S.U.A. pentru a face carcase de artilerie, butoaie de aluminiu pentru transportul produselor alimentare si produse militare cauciucate.

Firestone s-a clasat pe locul 55 printre companiile din Statele Unite ale Americii, in valoare de contracte de productie militara din timpul celui de-al doilea razboi mondial. in anii 1940, Firestone a primit un contract de aparare pentru a produce captuseala din plastic. in timp ce au fost depasiti de Westinghouse Electric, au facut inca o cantitate suficienta pentru casca M1.

In 1951, Firestone a primit contractul de aparare pentru racheta corporala MGM-5. Firestone a primit un total de 6,888,796 USD pentru primele 200 de rachete.

Aceasta racheta era cunoscuta sub numele de „Embrion al Armatei” si era o racheta ghidata de suprafata, care ar fi putut livra o bomba exploziva la o distanta de pana la 75 km nautice (139 km).

Acesta a fost modificat mai tarziu pentru a putea transporta o incarcatura nucleara pentru utilizare in cazul ostilitatilor din Razboiul Rece din Europa de Est. Aceasta racheta a fost inlocuita in 1962 de sistemul Sergent MGM-29.

In 1961, Firestone a achizitionat divizia de anvelope Dayton de la Dayco Corporation.