August Bilstein a pus bazele ide inovare ale Bilstein din Altenoverde din Germania in 1873, nimeni nu a avut nici o idee despre influenta cruciala pe care produsele companiei o vor avea intr-o zi asupra confortului si sigurantei autovehiculelor.

Dupa toate acestea au urmat o serie intreaga de inovatii tehnice, iar veniturile obtinute prin intermediul acestor brevete au oferit o baza solida pentru succesele ulterioare ale acestei compani tinere. Pentru a satisface cerintele exigente compania si-a infintat propriul laminor de fier in 191. “A rolling stone gathers no moss” – Motto-ul companiei pus de Hans Bilstein, preluat de la tatal sau, un motto ce aduce noi concepte de procesare.

In 1927, H. Bilstein a facut prima miscare spre industria de accesorii pentru automobile, prin cooperarea cu compania Hebezeug-Fabrik, din Berlin.
In 1928, Bilstein a furnizat prima bari de protectie cromate pentru masinile produse de serie dar, un an mai tarziu compania a inceput sa produca cricuri.

In 1954, Bilstein a fost primul care a realizat potentialul oferit de o idee a profesorului Bourcier de Carbon, cercetator francez in domeniul vibratiilor. Scopul a fost de acela de a elimina dezavantajele fizice ale amortizoarele conventionale telescopice, in acelasi timp facand amaorizare mai usoare si capabile sa fie montate in orice pozitie. S-au depus eforturi enorme si investitii substantiale in facilitatiile de producte ce au fost necesare pentru a a tinge acest obiectiv ambitios.

Introducerea primului amortizor de presiune pe gaz mono-tub a fost intr-un vehicul standard de product Mecedez Benz, in anul 1957. Tehnologia de presiune a gazului este acum utilizata in toate tipurile de amortizoare telescopice.

Numele Bilstein a fost asociat de mai multe decenii cu tehnologia inalta in domeniul designului suspensiilor, confortului si sigurantei. Pentru a-si extinde aceasta pozitie in viitor, Bilstei a devenit divizia ThyssenKrupp Technologies AG in 1988. Parteneriatul si cooperarea in cadrul grupului vor permite companiei sa continue sa inspire inovatii in modul traditional Bilstein.